Leziuni sportive

Sportul este considerat un element esențial în viața unui om, dar de multe ori acesta este un factor de traumatizare, atât a unui organ, cât și a corpului în întregime.

Cele mai frecvente leziuni sunt:

• Luxații și rupturi a ligamentelor, mușchilor;
  • Vânătăi, răni;
  • Dislocări;
  • Fracturi (deschise și închise, cu deplasarea sau nu a oaselor).

Întinderile și leziunile sunt foarte dureroase, se produc spasme musculare. Examinarea este capabilă să urmărească edemul materialelor, infecția, prezența patologiei. În cazul dislocărilor, este posibilă deplasarea articulațiilor.

Rănile presupun ruptura țesutului pielii. Lipsa examinării pacientului, poate provoca umflătură și durere în timpul palpării.

Luxațiile apar în timpul căzăturilor într-un braț, se formează rupturi ale țesutului, sporește apariția diartrozei. În timpul examinării se va analiza deformarea articulației, va apărea durerea, iar mișcările vor fi limitate.

În cazul fracturii, pacientul va simți o formă acută a durerii în zona traumată, se va forma o umflătură, iar în cazul în care vor fi deteriorate venele, se va produce sângerarea.

Diagnosticul este stabilit în baza examinării fizice, precum și:

• Electro-radiografie;
  • Tomografie computerizată;
  • Artrografie;
  • Electromiografie.

Cea mai importantă condiție de reabilitare, în cazul unei traume sportive, este timpul. Sportivul trebuie să facă tratamentul, în caz contrar urmările ar putea fi grave. În cazul în care revine la competiții, sportivul va avea un stres psihologic general. Dacă va fi reluat programul sportiv, trauma s-ar putea repeta, doar că rezultatul va fi mai grav. Iată de ce, în perioada reabilitării sarcina trebuie să fie una reală și calculată.

În centrele noastre, veți regăsi toate etapele de îngrijire. Medicul va analiza pacientul, iar în funcție de diagnostică va elabora un set de proceduri pentru reabilitarea dinamică a pacientului. Vor fi elaborate proceduri în vederea îmbunătățirii alimentării musculare, articulațiilor și țesuturilor, înlăturarea spasmelor musculare, întărirea sistemului locomotor. Cu timpul, sarcinile vor fi mai grele, iar sportivul va putea reveni la exercițiile de odinioară. Un rezultat considerabil va fi demonstrat de procedura de masaj. În acest fel vor fi relaxați mușchii. Iar fizioterapia va elimina în mod eficient durerea și va activiza mușchii slăbiți.

Experții noștri vor elabora un program special pentru sportivul traumat, care va conține un șir de elemente ce vor lua în considerare toate aspectele, caracteristicile corpului, leziunile și complicațiile, iar pe de altă parte vor permite revenirea într-un timp foarte scurt la programul de antrenament și competitiv. În cele din urmă, medicul va veni cu recomandările de rigoare.