Spondiloza

Spondiloliza – este ruptura între corpul unei vertebre și arcul ei posterior, care duce la crearea suprainfecției vertebrale și creșterea țesutului osos, recunoscut sub termenul de protuberanță.

În funcție de locația durerii, afecțiunea poate fi cervicală, toracică, lombară, sacrală (se manifestă în 2 sau mai multe zone ale coloanei vertebrale).

Cele mai recunoscute cauze ce duc la formarea spondilolizei sunt:

• Diferite traume sau supraîncărcarea coloanei,
  • Încărcătură fiziologică severă,
  • Modul sedentar de viață,
  • Înaintarea în vârstă și nerespectarea acțiunilor de schimbare a organismului.

La etapa incipientă a formării, această afecțiune nu se manifestă din punct de vedere medical, în unele situații e posibilă simțirea unei stări de disconfort, dar fără dureri. Cu timpul afecțiunea se face simțită, cum ar fi, dureri în anumite zone ale coloanei, limitarea activităților fizice, imposibilitatea de a îndrepta spatele, tensiune musculară, patologii neurologice.

Modalitățile de identificare a bolii sunt următoarele, radiografia electromagnetică a coloanei, radiografia cu raze X și investigațiile IRM – Imagistica prin Rezonanță Magnetică.

Pentru a nu permite răspândirea afecțiunii, tratamentul trebuie să fie început încă la etapa incipientă. Doar altfel pot fi atinse rezultate și în cele din urmă tratată această boală.

Pe parcursul activității noastre, am utilizat terapia de tratare a spondilolizei, în toate stadiile ei. Experții vor analiza perioada de manifestare a afecțiunii și simptomele medicale, iar mai apoi vor prescrie o terapie personalizată. În afară de tratamentul medicamentos, care va elimina durerea și inflamația, vom acționa prin proceduri de fizioterapie, orientate spre prevenirea bolii.

Totuși, cele mai eficiente proceduri în tratarea spondilolizei este masajul și exercițiile fizice. Acestea vor permite încordarea mușchilor, reducerea presiunii la nivelul coloanei și crearea corsetului muscular. Vă vom prescrie un tratament personalizat, care va cuprinde un ansamblu de exerciții și masaj, acestea vor înlătura riscul distrugerii coloanei. Astfel vă vom crea condiții de a vă putea mișca fără durere.