Spondilolisteza

Spondilolistezis – este o mișcare a unei vertebre care se suprapune pe cea inferioară. Afecțiunea poate fi numită, anterolisteza (în cazul în care vertebra se mișcă înainte) și retroolisteza (când vertebra se mută în spate). Spondilolistezis poate fi stabilă și instabilă.

Sunt recunoscute 4 nivele de deplasare:

1. Deplasare cu ¼ din lățimea coloanei,
  2. Deplasarea cu ½ din lățimea coloanei,
  3. Deplasarea cu ¾ din lățimea coloanei,
  4. Vertebra este deplasată cu mai mult de ¾ din lățimea coloanei.

Principalele motive care duc la apariția acestei afecțiuni sunt: mișcările nenaturale ale spatelui, patologii, tumori, activitate complexă și diverse leziuni ale coloanei.

Acțiunile medicale asupra spondilolistezis se manifestă în funcție de nivelul și deplasarea vertebrei. La etapa incipientă a apariției acestei afecțiuni, durerile pot fi inexistente. Odată ce progresează, corpul va limita posibilitatea de a îndeplini anumite acțiuni. În cele din urmă, durerea se va acutiza, ea va deveni stabilă și pot apărea, inclusiv, diverse patologii (furnicături, amorțeală, paralizie).

Diagnosticarea spondilolistezis se efectuează exclusiv în baza analizelor medicale și rezultatelor radiografiei. Prezența afecțiunii este stabilită prin tomografia computerizată a coloanei, sau controlul la aparatul de Imagistică prin rezonanță magnetică (IRM).

Experții noștri vă vor alege o terapie personalizată, în funcție de nivelul bolii. Pe lângă preparatele farmaceutice, fizioterapie și masaj, care vă vor ajuta să scăpați de dureri, veți fi înscris în sala de recuperare fizica. Asta în condițiile în care, statisticile arată că spondilolistezis se formează ca urmare a musculaturii slabe. Proiectul nostru personalizat vă va permite să vă întăriți corsetul muscular și să reduceți povara de pe coloana vertebrală. Pe lângă asta vă vom învăța noi proceduri care vor întări mușchii și vor readuce vertebrele la forma lor inițială.

Atenție!!! Tratamentul bolii în stadiile tardive nu va mai fi la fel de eficient. Nu vă tratați de sine stătător. Opriți avansarea bolii, apelând la specialiști.