Protruzia și Hernia de disc intervertebrală

Datorită dezvoltării tehnice semnificative și a răspândirii cercetării instrumentale, cum ar fi RMN, tot mai mulți oameni se confruntă cu diagnosticul de "hernie intervertebrală . Cel mai adesea, această boală este cauzată de unul dintre cei doi factori opuși. Aceasta este fie o încărcare prea frecventă și intensă locală, ceea ce duce la "ștergerea" inelului fibros (inelul care înconjoară nucleul pulpa); sau inactivitatea unei persoane.În primul caz, un impact constant asupra unui segment al coloanei vertebrale (de exemplu, saltul constant și săritura la picioare) provoacă comprimarea discurilor într-o anumită zonă; în celălalt, din cauza stilului de viață sedentar, mușchii din jurul coloanei vertebrale slăbesc, furnizează sânge puțin și nu rezistă sarcinilor bruște (de exemplu, o persoană care a petrecut mult timp în birou și apoi a ridicat încărcătura). La risc sunt, de asemenea, persoanele cu obezitate, obiceiuri proaste și stres frecvent.

În toate cazurile, procesul de formare a herniei este aproximativ același. Inițial, inelul fibros devine treptat mai subțire și mai puțin elastic, ceea ce duce la o proeminență a nucleului pulpa și stoarcerea în direcția canalului spinal - acest fenomen se numește proeminență. Dacă inelul fibros se diluează atât de mult încât sa format o fisură și apoi o ruptură, nucleul intră complet în canalul vertebral și presează puternic nervul din apropiere. În acest caz, hernia intervertebrală este diagnosticată.

Atunci când se răsucește radacina nervoasă, țesuturile, vasele și terminațiile nervoase din jur sunt afectate. Există umflături și inflamații care cauzează spasme musculare. El este cel care provoacă dureri acute. Mușchii contractați presează pe terminațiile nervoase și vasele de sânge situate atât în ​​interiorul cât și în jurul acestui mușchi. Ca urmare, tensiunea musculară poate afecta nu numai segmentul în care se află hernia, ci și întreaga coloană vertebrală. Durerea poate fi a brațelor sau a picioarelor, poate crește noaptea, după o lungă ședere într-o poziție așezată sau într-o poziție în picioare.

Însăși hernia de disc rar apasă pe rădăcina nervoasă, în cele mai multe cazuri durerea apare din cauza spasmului muscular. În acest sens, sarcina principală a tratamentului este îndepărtarea acestui spasm, fără a recurge la metode de intervenție de urgență (chirurgie). Operația este necesară numai atunci când hernia în sine devine mare și duce la o comprimare puternică a măduvei spinării. În alte cazuri, puteți face față durerii prin alte metode, cum ar fi kinetoterapia, masajul, fizioterapia, osteopatia. Medicul vă ajută să alegeți cea mai bună opțiune de tratament pentru fiecare pacient.

Kinetoterapia este tratamentul mișcării corecte. Sub îndrumarea unui instructor se elaborează un plan de exerciții. Exerciții alternative de întărire și întindere a mușchilor împreuna cu respirația corespunzătoare,realizăm:

- Scoaterea spasmului prin întindere pasivă și activă

-Consolidarea sistemului muscular

-îmbunatațirea stării psihoemoționale

În cursul tratamentului, inflamația dispare treptat, edemele țesuturilor scad, mușchii devin puternici și elastici. Astfel, hernia, pierzând treptat o parte din umiditate, este puțin redusă în dimensiune și durerea trece treptat. Cu ajutorul masajului, relaxăm mușchii care sunt în mod constant în formă bună datorită unei hernii, eliberând nervii prinși și ușurând durerea. Terapia fizică ajută să facă față proceselor inflamatorii și să faciliteze cursurile în sală.

Țineți minte: dacă începeți să luptați cu spasmele și durerile cauzate de proeminența sau hernia intervertebrală la timp, puteți evita consecințele grave asociate progresiei acestor boli (cum ar fi leziunile nervoase, pierderea sensibilității și hernii mari - chiar și paralizia extremităților) .