Durerea de cap

Cefalee – este o durere în regiunea capului, începând cu zona osului frontal și continuând pe toată lungimea gâtului. În funcție de intensitate durerea de cap poate ascunde anumite boli.

Există 3 grupuri reprezentative care provoacă durerile de cap:

1. Primul grup evidențiază și principala cauză – efortul muscular;
  2. Pe locul doi în topul cauzelor se situează – traumatismul craniului și gâtului; schimbări în circulația sanguină în zona capului; modificări la nivelul creierului; infecțiile.
  3. Nevralgie la nivelul vertebrelor.

În funcție de cauză, cefaleea se tratează diferit. Pentru fiecare, saturația, locația și durata diferă, mai mult durerile pot fi însoțite de slăbiciune și stări de vomă.

În experiența mea am întâlnit pacienți ale căror dureri de cap proveneau de la efortul muscular combinat cu traume ale craniului sau gâtului.

În prezent, cea mai des întâlnită cauză o reprezintă efortul muscular. Aceasta se caracterizează ca fiind psihogenă sau o durere cicălitoare. Așa numitul apare în urma unui proces îndelungat de muncă fizică și dus la obosirea musculaturii, de exemplu, mersul la volan o lungă perioadă de timp. Din cauza încordării mușchilor gâtului, feței și craniului se produce reducerea volumului de sânge din vene (asta duce la deficit de oxigen), pe lângă asta lipsa de mișcare duce la nașterea unei dureri majore.

Cea mai eficientă metodă de tratament se consideră relaxarea masei musculare și reducerea presiunii țesuturilor. Acestea se pot obține prin masaj, tratament manual, relaxarea mușchilor, osteopatia.

Nu trebuie înlăturați și ceilalți factori ce duc la provocarea afecțiunii. De exemplu, bolile degenerative ale coloanei vertebrale (cum ar fi protuzia, hernia de disc, boala Behterev, trauma coloanei coccigiene, modificarea circulației sanguine intracraniană și gât) duc la o diagnoză exactă despre cauzele apariției durerilor de cap.

Pe lângă tratamentul medicamentos, experții centrelor noastre medicale vă vor oferi o terapie personalizată. Astfel încât veți scăpa nu doar de dureri, dar veți beneficia de o profilactică, în acest fel veți scăpa și de afecțiunile care vă instigă cefaleea.