Tratamentul gonartrozei

Gonartroza – este o boală a articulației genunchiului, cartilajul articular se degradează progresiv, ca rezultat apare durerea și limitarea mobilității.

Se disting 2 tipuri de gonartroză: primară (se manifestă la pacienții cu vârsta înaintată, în special la femei) și secundară (se formează după o traumă, intervenții chirurgicale, boli inflamatorii a articulațiilor).

Cauzele bolii sunt variate:

• Masa corporală excesivă,
  • Disfuncționalitatea schimbului de substanțe,
  • Diverse leziuni ale articulației geniculare,
  • Boli inflamatorii ale articulației geniculare,
  • Presiunea excesivă asupra articulațiilor (la sportivi),
  • Tulburări hormonale și endocrine,
  • Ereditar.

Cel mai răspândit simptom este durerea în zona genunchiului. Boala se formează în timp. Apare limitarea mobilității, un sunet, umflătură, deformare a articulației geniculare. Fiecare simptom apare în funcție de progresivitatea bolii.

Principala diagnoză este pusă chiar de pacienți, care spun despre apariția durerii, și respectiv în urma examinării. Metodele folosite sunt investigațiile de tip IMR, CT, UZI.

Metodele de tratament trebuie să vizeze prevenirea afecțiunii, îmbunătățirea alimentării cartilajului și restabilirea lui. Este necesară îmbunătățirea circulației sanguine în zona articulației afectate și întărirea mușchilor.

În centrele noastre de reabilitare sunt folosite cele mai bune tehnologii de vindecare a acestei afecțiuni. Pe lângă tratamentul medicamentos, experții vor identifica o schemă personalizată. Se vor utila proceduri de fizioterapie, masaj, exerciții terapeutice, care vor fi elaborate sub supravegherea instructorilor experimentați și a medicului. Mai mult, în centrul nostru veți beneficia de tratament în conformitate cu tehnologia belgiană.

Rețineți: cu cât mai devreme veți începe tratamentul, cu atât veți avea rezultate mai bune în procesul de tratare a articulației afectate.