Tratamentul coxartrozei

Coxartroza – este artroza șoldului. Cartilajul ce acoperă extremitățile osoase din articulație se degenerează.

Există 2 tipuri de coxartroză: primară (apare de obicei la pacienții cu vârsta de peste 60 de ani) și secundară (apare la pacienții tineri, favorizează degradarea prematură a articulației șoldului).

Cauzele bolii:

• Circulația sanguină în articulații este slabă,
  • Supraîncărcarea articulației (sportivi de înaltă calificare, persoanele cu greutate în exces);
  • Diverse leziuni;
  • Infecții și inflamații a articulațiilor;
  • Patologii a coloanei vertebrale și membrelor inferioare;
  • Modificări înnăscute ale articulației;
  • Ereditar

Cel mai mare simptom este durerea. Localizarea, apariția și saturația depinde în mare parte de perioada în care apare boala. Cel mai mult durerea se evidențiază în zona șoldurilor și zona inghinală. Odată ce boala progresează se limitează mobilitatea aparatului locomotor. Cu timpul mușchii se atrofiază și nu-și îndeplinesc funcțiile de menținere a sistemului musculo-scheletal.

Principalele modalități de depistare a acestei afecțiuni sunt radiografia cu raze X, IMR, UZI și CT.

Tratarea coxartrozei este complexă și cuprinde atât terapie farmaceutică, cât și fizioterapie, exerciții fizice, gimnastică, masaj.

În centrele noastre, experții vor stabili un tratament personal. Până la depistarea cursului de terapie potrivit, medicul va analiza toate investigațiile.

Tratamentul complex oferă posibilitatea de a reduce senzațiile dureroase, de a înlătura inflamarea, spasmele musculare, iar în cele din urmă apare mobilitatea șoldurilor.

Setul de exerciții este unul esențial pentru tratarea acestei afecțiuni. Procedurile individuale în sala de recuperare fizică, sub supravegherea continuă a specialiștilor și medicului, vor crește numărul de mișcări la nivelul articulațiilor, vor reduce durerea, reabilita mușchii și țesuturile în articulații, și inclusiv, va restabili procesul de schimb a elementelor în organism. Totodată, exercițiile la sală vă vor permite să scăpați de greutatea corporală în plus.

Țineți minte, în cazul în care boala e la o etapă avansată, unica metodă de tratament este intervenția chirurgicală. Posibilitatea de a omite această etapă este în mâinile Voastre.